quote:tja dat is geen excuus, maar de kunst van het fotograferen
Op vrijdag 20 juni 2003 11:29 schreef VRiL het volgende:[..]
Als ik de camera dichter bij hield, dan stak ie zn neus steeds in de lens
quote:die is wel vet.
Op woensdag 18 juni 2003 22:40 schreef Digi23 het volgende:
Mijn laatst genomen foto...
[afbeelding]
Ben benieuwd .
foto's zijn overigens onbewerkt, alleen resized
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 20-06-2003 12:08]
quote:Volgens mij was ' ie nog net iets mooier als je wat zorgvuldiger naar de compositie had gekeken. Je ziet nog net een randje bloempot, en links valt het het takje uit het beeld, zonde.
Op vrijdag 20 juni 2003 11:54 schreef Abbadon het volgende:
Nog maar een keer dan...beetje standaard onderwerp, maar desalniettemin: (wel ff klikken om 'm op de goede grootte (lees scherpte) te zien)
quote:ach..ik heb pas sinds 2 dagen een toestel, dus wat dat betreft...
Op vrijdag 20 juni 2003 12:02 schreef Kwark het volgende:[..]
Volgens mij was ' ie nog net iets mooier als je wat zorgvuldiger naar de compositie had gekeken. Je ziet nog net een randje bloempot, en links valt het het takje uit het beeld, zonde.
quote:Hey, ik hèb niet eens een toestel
Op vrijdag 20 juni 2003 12:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
ach..ik heb pas sinds 2 dagen een toestel, dus wat dat betreft...
quote:bijdehand!
Op vrijdag 20 juni 2003 12:07 schreef Kwark het volgende:[..]
Hey, ik hèb niet eens een toestel
maar wel mooie foto's trouwens.....vooral die derde vind ik erg mooi...
die 2de doet me wat minder...de compositie is wel leuk, maar het onderwerp is, imho, wat minder boeiend....
De truuk is dan vaak om een originele (of gewoon abstracte) hoek of compositie te nemen, met interessante belichting. De foto hierboven komt aardig in de buurt (van die bloemen)
quote:dank je!
Op vrijdag 20 juni 2003 12:16 schreef Flaman het volgende:
Mensen roepen vaak van 'oh wat een mooie foto' bij foto's van bloemen. Maar dat is vaak omdat de bloemen gewoon mooi zijn. Een macroshot foto maken van bloemen kan iedereen.De truuk is dan vaak om een originele (of gewoon abstracte) hoek of compositie te nemen, met interessante belichting. De foto hierboven komt aardig in de buurt (van die bloemen)
quote:hoezo niet? die spiegeling geeft het echt iets aparts...
Op vrijdag 20 juni 2003 12:44 schreef Kwark het volgende:
Opvallend dat jullie allebei de derde foto het coolst vinden, dat had ik eigenlijk niet verwacht.
quote:Ik vind het ook wel een coole compositie, daar niet van. Anders had ik 'm ook niet geplaatst
Op vrijdag 20 juni 2003 12:45 schreef Abbadon het volgende:[..]
hoezo niet? die spiegeling geeft het echt iets aparts...
Maar er mankeert toch nog wel het e.e.a. aan. Er zit iets te weinig diepte in bijvoorbeeld, en die bovenste spiegel staat er niet helemaal op.
Zelf vind ik de tweede eigenlijk het meest geslaagd .
quote:Ja, en Bert-Jan weet hoe dat moet......
Op woensdag 18 juni 2003 11:56 schreef Gerdo het volgende:[..]
heel erg makkelijk is kaders toe te voegen (als ik mijn broer moet geloven iig!
)...
quote:Heuj, eilander
Op vrijdag 20 juni 2003 11:54 schreef Abbadon het volgende:
Nog maar een keer dan...beetje standaard onderwerp, maar desalniettemin: (wel ff klikken om 'm op de goede grootte (lees scherpte) te zien)
quote:Heej, tis Dennis!
Op vrijdag 20 juni 2003 12:59 schreef dribbel79 het volgende:[..]
Ja, en Bert-Jan weet hoe dat moet......
B-J weet alles! .
Ben benieuwd wat voor adviezen ik krijg, want heb eigenlijk, op wat lurk-info na, -nog- niet zoveel verstand van fotografie
quote:alle 3 wel heel erg weinig contrast. vind ik persoonlijk erg saai aan doen, terwijl je foto's an sich erg mooi zijn. vooral de laatste ontbreekt de "vonk" erg.. heel grijs en grauw.. als je analoog doet en zelf afdrukt.. even een gradatietje harder bv.. en anders contrast eens flink opkrikken.
Op vrijdag 20 juni 2003 11:59 schreef Kwark het volgende:
Jeej! Na een tijdje niets met fotografie te hebben gedaan ben ik gisteren eindelijk weer eens met de Ixus de stad ingetrokken. Helaas was het al laat en was de zon alweer aardig aan het dalen, want ik mag graag cityscapes met tegenlicht fotograferen. Maar goed, toch drie foto's waar ik graag kritiek op zou willen hebben.
[snips]Ben benieuwd
.
foto's zijn overigens onbewerkt, alleen resized
zoiets misschien:
Maar goed.. smaken verschillen gelukkig maar
quote:leuke foto's!!
Op dinsdag 24 juni 2003 14:07 schreef Yvonnetje het volgende:
Leuk! Beoordeel maar
Heb net mijn eerste ontwikkelde rolletje binnen, gemaakt met Minolta Dynax4Ben benieuwd wat voor adviezen ik krijg, want heb eigenlijk, op wat lurk-info na, -nog- niet zoveel verstand van fotografie
quote:Ik vind de foto's eerlijk gezegd een beetje rommelig overkomen. In de meeste foto's 'gebeurd' teveel. Bij de foto's waarin je wel geprobeerd hebt iets centraal te stellen, vind ik dat de compositie veelal wat beter kan.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:07 schreef Yvonnetje het volgende:
Leuk! Beoordeel maar
Heb net mijn eerste ontwikkelde rolletje binnen, gemaakt met Minolta Dynax4Ben benieuwd wat voor adviezen ik krijg, want heb eigenlijk, op wat lurk-info na, -nog- niet zoveel verstand van fotografie
Ik weet hoe moeilijk het is om goede foto's te kunnen maken met een camera die je nog maar net hebt en daardoor wellicht nog niet helemaal door en door kent. Ik twijfel er daardoor ook niet aan dat je foto's op den duur steeds beter zullen worden.
Misschien een goede tip om de National Geographic Fotogids aan te schaffen. Hier staan enorm goede tips in en is speciaal toegespitst op gebruik van een SLR camera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |